søndag 7. august 2011

Ukens smakebit: Darkborn

Den ukentlige utfordingen fra Ladybug: del et par setninger fra en bok du leser nå på bloggen din.

Ukens smakebit kommer fra Darkborn av Alison Sinclair, s. 3:

The knock on Balthasar's door came as the bell tolled sunrise. For Imogen's Darkborn, it was the hour of criminals and suicides, the hour of violence or desperation. In this civilized city of Minhorn, the ancient law of succor was half forgotten, and many might not have opened the door to an unknown's knock at the brink of dawn.

Balthasar Hearn was not one of those.

7 kommentarer:

  1. Den smakebiten passet meg kjenner jeg :) Fikk meg egentlig til å tenke på Brimstone fra Daughter of Smoke and Bone av en eller annen grunn.

    Venter spent på å høre hva du syntes om Darkborn.

    SvarSlett
  2. Hm... Kanskje dette kunne være noe? ;-)

    SvarSlett
  3. Tusen takk for smakebiten. :)

    SvarSlett
  4. @Mari: Har du lest "Daughter of Smoke and Bone"? Artig! Helt fantastisk bok. Balthasar er nok en mildere sjel enn Brimstone, men fortsatt interessant. Og til forandring fra så mange andre bøker har han og kona et godt forhold med gjensidig respekt. :)

    @Sigrid: Ja, kanskje det. ;)

    @Leserommet: Bare hyggelig det. :)

    SvarSlett
  5. Heisann! Takk for titten hos meg ! Godt å høre at jeg ikke er alene om å hoppe av bøker ;) Tenkte jeg skulle starte på "Vindens skygge", men når jeg nå har hørt to som ikke har lest den ferdig, så tror jeg jammen at jeg hopper over den først som sist :) Klem fra Anette :)

    SvarSlett
  6. Den hørtes jammen spennende ut! :-))

    SvarSlett
  7. Den er spennende. Interessant setting og, med en blanding av fantasy og et veldig victoriansk samfunn.

    Har du lest noe interessant i det siste?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...