torsdag 14. juli 2011

Where She Went av Gayle Forman

Tittel: Where She Went
Forfatter: Gayle Foreman
Serie/trilogi: If I Stay
Sjanger: Realistisk
Forlag: DoubleDay
Sider: 260
Utgitt: 2011
Kilde: Kjøpt

It's been three years since the devastating accident ... three years since Mia walked out of Adam's life forever.

Now living on opposite coasts, Mia is Julliard's rising star and Adam is LA tabloid fodder, thanks to his new rock star status and celebrity girlfriend. When Adam gets stuck in New York by himself, chance brings the couple together again, for one last night. As they explore the city that has become Mia's home, Adam and Mia revisit the past and open their hearts to the future - and each other.

Told from Adam's point of view in the spare, lyrical prose that defined
If I Stay, Where She Went explores the devastation of grief, the promise of new hope, and the flame of rekindled romance.
- sammendrag fra Goodreads

Adam har ikke hatt det lett siden Mia dro. Ja, bandet hans har hatt enorm suksess, men Adam sliter fortsatt med tapet av Mia og sorgen etter Mias familie. Han har ikke klart å komme seg videre, drukner nesten i sorg og angst og ensomhet, noe som har hatt en negativ innflydelse på vennskapet han har med de andre medlemmene i Shooting Star. Så får han plutselig muligheten til å snakke med Mia, til å spørre henne hvorfor hun dro fra ham.

Følelsene i Where She Went er ikke rå og såre på den samme måten som i If I Stay, men mer som en verkebyll som aldri får være i fred, som aldri lar Adam få fred. Det nesten poetiske språket til Gayle Foreman er effektivt i å vise hvordan Adam har det, jeg fikk nesten angstanfall sammen med ham i situasjonene når alt ble for overveldende.


Med førsteradssete til Adams vansker hadde det hadde vært lett å mislike Mia for konsekvensene av valget hennes om å kutte all kontakt med Adam, men i hendene på en forfatter av Gayle Foremans kaliber får man heller forståelse for valgene hun tok. Og, når Adam og Mia endelig klarer å snakke sammen om hva som skjedde for tre år siden og hvordan det endret både dem og forholdet deres, blir det begynnelsen på en renselse de begge har behov for.

3 kommentarer:

  1. Det er nesten så jeg får lyst til å snufse litt når jeg leser anmeldelse din, enda jeg ikke har lest boken enda. Kjøpte boken da den kom ut men har ikke fått lest den enda. Ser for meg at jeg bør investere i noen nye lommetørkler først ;)

    SvarSlett
  2. *gir deg pakke med lommetørkler* Du burde lese boka, men kanskje ha noe morsomt å gjøre etterpå så du kommer deg? Det måtte jeg gjøre. Hadde mest lyst å sitte å grine meg gjennom hele boka, omtrent som når jeg leste "My Sister Lives on the Mantlepiece" (anbefales forresten), men kom meg etter å ha sett en kosefilm. :)

    SvarSlett
  3. It may be an additional to help you it's unlikely that any affordable overcoats brand name. Burberry never took off because they do not have a recognizable logo. Best buys in shirting fabric are non-iron cottons or linens.

    Feel free to surf to my website - jual sweater

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...