søndag 17. juli 2011

Ukens smakebit - The Language of Flowers

Den ukentlige utfordingen fra Ladybug: del et par setninger fra en bok du leser nå på bloggen din.

Ukens smakebit kommer fra The Language of Flowers av Vanessa Diffenbaugh, s. 5-6:

I was out of breath by the time I returned to the house. The living room was empty, and I stepped inside to unwrap the dahlias. The flowers were perfect starbursts, layers of white-tipped purple petals unfurling from tight buds of a center. Biting off an elastic band, I detangled the stems. The girls would never understand the meaning of the dahlias (the meaning itself an ambiguous statement of encouragement); even so, I felt an unfamiliar lightness as I paced the long hall, slipping a stem under each closed door.

Nok en snakkis (med rette) fra BEA. Nydelig bok som har blitt sammenlignet med blandt annet Barnepiken av Kathryn Stockett og Bienes hemmelige liv av Sue Monk Kidd.

6 kommentarer:

  1. Barnepiken er en flott bok, så hvis denne er i samme stil så vil jeg nok ganske sikkert like den. Denne må på ønskelisten min på Goodreads.

    SvarSlett
  2. Jeg tror du kommer til å like denne boka, den er velskrevet om kjærlighet, familie og nye sjanser.

    SvarSlett
  3. En vakker smakebit. Høres ut som en veldig fin bok. Jeg likte godt Bienes hemmelige liv, så da er kanskje denne noe for meg?

    SvarSlett
  4. Det hørtes lovende ut! Jeg likte også godt Bienes hemmelige liv så kanskje den er noe for meg og?

    SvarSlett
  5. Siljeblomst og Astrid Terese: "The Language of Flowers" har den samme rolige og varme fortellerstilen som "Bienes hemmelige liv", så siden dere liker den kommer dere nok til å like denne og. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...