søndag 17. april 2011

Forbidden av Tabitha Suzuma


Tittel: Forbidden
Forfatter: Tabitha Suzama
Sjanger: Realistisk
Forlag:  Definitions
Sider:  432 s.
Utgitt: 2010
Kilde: Kjøpt



Forbidden var ikke en bok jeg kastet meg over så fort jeg hørte om den, det var så vidt jeg leste anmeldelsene på Goodreads. Jo mer jeg hørte om boka, jo mer interessant (om det er rette ordet) virket den og jeg "hoppet" uti.

Tabitha Suzuma skriver i forordet at dette ikke var en lett bok å skrive. Den var ikke lett å lese heller, eller prøve å forklare hvorfor jeg likte den og ønsker å anbefale den videre. For meg blir dette en bok som faller mellom stolene på et vis. Det er en bok om egoistisk og svake foreldre, barn som tar på seg en altfor stor byrde altfor tidlig, familie og ønske om å beholde det lille som er igjen av den for enhver pris, forbudt kjærlighet og et nesten desperat ønske om å beskytte sine nærmeste fra både en selv og verden rundt.

Mest av alt er Forbidden en tragisk, men var og skjør historie om en kjærlighet som ikke burde ha blomstret, men som fikk grobunn i etterlatskapene av voksnes svakhet og svikt. Gjennom hele boka satt jeg med vondt i magen og håpet, håpet, håpet at alt skulle kunne løse seg på en måte som ikke ville ødelegge alle. Det gjorde vel på et vis det, men på en forferdelig trist måte. Likevel, det er håpet som bærer boka, også slutten, og gjør den til det den er: en velskrevet bok om vanskelige tema.

2 kommentarer:

  1. Dette er en av de beste bøkene jeg noen gang har lest og slutten var utrolig trist..

    SvarSlett
  2. Slutten var veldig trist. Forfatteren vet virkelig hvordag hun skal flette en historie, jeg ble interessert i å lese de andre bøkene hennes.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...