søndag 17. april 2011

Chasing AllieCat av Rebecca Fjelland Davis

Tittel: Chasing AllieCat
Forfatter: Rebecca Fjelland Davis
Sjanger:  Spenning
Forlag:  Flux
Sider:  288 s.
Utgitt:  2011
Kilde: Kjøpt



Jeg vet ikke helt hva jeg ventet meg da jeg startet denne boka, men den var spennende (til tross for at jeg skjønte ganske raskt hva hemmligheten til Allie var) med god driv og bra utviklede karakterer. Delene med sykling var de beste i boka, men Sadies familie var ganske artige.

Det var to ting jeg synes mindre om. Det første var attraksjonen mellom Sadie og Joe. Det virket ikke ekte, mer som om den var der fordi forfatteren følte at det måtte være der enn at den kom naturlig. Jeg likte dem godt som venner, det virket bare unødvendig å dytte forholdet dem i mellom til å bli noe mer. Det andre var Allies seksualitet ble taklet. Det jeg ikke likte her er todelt: 1. Det virket påklistret, ikke som en naturlig del av Allie. Det var mer som om forfatteren prøver å bevise ett eller annet. 2. Sadies reaksjon til samtalen hun har med Allie mot slutten av boka. Det er kanskje realistisk, men jeg ble sittende med en litt vond smak i munnen etterpå.

Dette er nok en bok som passer bedre for tenåringer enn voksne som liker tenåringslitteratur, men den er bra skrevet og passer for de som liker bøker med fart og spenning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...