onsdag 2. februar 2011

Bleeding Violet av Dia Reeves

Tittel: Bleeding Violet
Forfatter:  Dia Reeves
Serie/trilogi: N/A
Sjanger:  Fantasy
Forlag:  Simon Pulse
Sider: 454 s.
Utgitt: 2010
Kilde: Kjøpt

Love can be a dangerous thing...


Hanna simply wants to be loved. With a head plagued by hallucinations, a medicine cabinet full of pills, and a closet stuffed with frilly, violet dresses, Hanna's tired of being the outcast, the weird girl, the freak. So she runs away to Portero, Texas in search of a new home.

But Portero is a stranger town than Hanna expects. As she tries to make a place for herself, she discovers dark secrets that would terrify any normal soul. Good thing for Hanna, she's far from normal. As this crazy girl meets an even crazier town, only two things are certain: Anything can happen and no one is safe.


Dette er ikke boken for de som vil ha en lett og lystig roman. Bleeding Violet er mørk fantasy full av galskap, humor, merkelige hendelser, det absurde, levende dukker, ondskap, magi, portaler inn i andre verdener og en av de mest engasjerende og unike romanfigurer jeg noen gang har møtt på: Hanna Järvinen.

En fantastisk kreativ, annerledes og vill bok, helt ulikt noe annet jeg har lest tidligere (hvis noen har lest noe lignende, tips meg gjerne!). Jeg gleder meg til å lese neste bok som finner sted i Portero: Slice of Cherry

Anbefales på det sterkeste, spesielt til fantasyfans som har sansen for filmer som Pans labyrint.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...